tisdag 1 maj 2012

Plötslig ilska

Kommer in, massa packning. Ställer ned väskorna på golvet.
Kliver in, en känsla av ilska, irritation kommer emot mig som en vindpust.
Jag går in i mitt rum och öppnar balkongdörrarna, luft!
Ute i köket ligger kniv, skärbräda och en stekpanna med fastbränt ägg i. Smulor över hela diskbänken och köket ropar "kaos!". Ilskan stiger, jag känner hur adrenalinet börjar stiga, jag är högljud i mina rörelser.
- Fan också! Jag smäller igen skåpluckan. Blundar en sekund och önskar att jag var någon annanstans, långt bort härifrån, i mitt egna, fräscha och mysiga hem.

Slänger ihop lite makrill, morot och frökex. Går in på rummet och stänger dörren med en smäll, äter snabbt. Tiden rusar, jag rusar. Vräker i mig tahini efteråt, smakar jävligt bra.
Fan också, trött på ofräscha människor.

Tack, nu kan jag andas, tänka framåt och gå vidare.




Jag vill hem.

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar