torsdag 3 maj 2012

Världslig

- gillar du att skriva på engelska?

Svenska språket tilltalar mig inte, svenska språket har en ganska tråkig klang. Det låter inte lika häftigt, glamoröst, känslosamt, uttrycksfullt eller vackert som andra språk. Kanske känner alla så om sitt modersmål. Men jag har två modersmål. Spanskan. Spanska har en annan ton, det är vackert, mjukt och känsloladdat. Jag använder ändå svenskan mest, men jag då jag skriver blir det mycket engelska. Det känns mer levande. Engelskan når längre än svenskan, svenskan blir instängt och avskärmat till det "trygga land" det hör till. Jag vill inte vara inramad, fast, tråkig eller svensk.
Jag vill vara överallt, äventyrlig, världslig men ändå ensam och stark.

Jag är ensam, jag är stark, jag är världslig.




L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar