fredag 18 maj 2012

Livets små stunder.

Jag vaknar mellan 6-7 på morgonen, sträcker på mig, går upp på toa. När jag borstat tänderna och sköljt av mig med vatten i ansiktet går jag till köket för att sätta på vatten kokaren. Med nyvakna, lätta steg gåt jag in i mitt sovrum igen, tar mina örter i ett glas vatten och lägger mig och myser en liten stund medan jag hör vatten kokaren brusa högre och högre till set hoppar till och är klart.
Jag klär på mig något skönt, lägger på täcket, filten och alla kuddar och drar upp persiennerna på balkongdörren. Är det fint väder så ställer jag upp balkongdörren på glänt för att släppa in den friska, lugna morgonluften.
Sedan går jag ut till köket, förbereder frukost. Ibland bakar jag scones, eller så äter jag hemmagjord musli med havremjölk och bär, vissa dagar har jag färskt bröd eller så äter jag något annat gott. Jag tar mitt te och min tallrik, sätter mig vid köksbordet i min ensamhet(som jag ibland älskar, ibland inte...). Försöker tugga och njuta långsamt av denna sköna morgonstund, även om den kommer om och om igen...




L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar