måndag 21 maj 2012

Inneboende i Stockholm, del 3

Smöret rinner


Kommer hem från en svettig klass body combat.
"Hem", vilket skämt. Ska detta vara ett hem?
Allt är som vanligt igen, "alla" är hemma. Sakerna är som de "ska" vara. D.v.s.:
Kastruller står odiskade på spisen, köksbordet är dukat och sedan uppätet och kvarlämnat... Knivar, oreda, kaos och tallrikar. Och sedan smöret, smöret står och smälter. Man kan nästan spegla sig i paketet. Jag undrar hur länge det stått där - jag gick hemifrån för två timmar sedan och matlagning var då aktuellt i köket - med tanke på hur smöret ser ut att vilja rinna ned, ur springan i förpackningen och ut på det nystädade golvet - som jag städade igår - kan man tro att det stått framme några timmar.
Som det brukar vara i detta så kallade "hem".

Jag vill bort.
Jag vill hem.





L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar