tisdag 22 maj 2012

k a o t i s k t

- Oj kaos?
- Ja kaos.. Säger jag och lämnar köket fort för att låsa in mig på mitt rum och tystnaden.

Tack J, för att du gjorde min dag. Utan våran underbara mysiga fika hade min dag varit ännu mer kaotisk men nu känns det bra - det känns till och med riktigt bra! Människor med bra energi, är det bästa man kan omge sig med. Jag kan inte låta bli att tänka på hur man placerar sig på olika ställen i livet, och de människor man möter. För att inte glömma, hur sann magkänslan är. Första intrycket, spelar stor roll och ibland är det som att man lockas till det fast man känner tvivel och det är där, du hittar lärdom.

Dagarna har känts som bly, sådant händer inte ofta för mig, men nu längtar jag mest hem till sängen när jag är på jobbet och när jag är hemma vill jag bara skriva eller läsa, eller fly. Ta mina viktiga saker - pass, pengar, Olle, mina fina vintage kavajer och dra. Rymma, bara åka iväg till en plats där allt är som nollställt. Ingen kommer ju åka åt mig?
Jag får lust att hinka i mig kaffe eller annat för att orka, orka kaos. Men tillåter bara lagom, och går in i mig själv. Jag gömmer mig i min kropp, jag accepterar inte att andra ska slita på min hälsa, den vill jag själv "slita" på. Just det - precis så är det! Jag kopplar av, lägger ner, tar det i min takt och tänker på roliga saker. Jag kan skämta bort, se saker med andra ögon men viktigaste av allt - njuta och ha kul. Passar det inte, då sticker jag, och då blir det ännu mer kaos vill jag lova. Jag har kul, då har de andra kul - vi alla är ju människor eller hur, man behöver inte ta livet så seriöst hela tiden - det sköter vi ändå så bra.





L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar