tisdag 8 mars 2011

Idag på jobbet

Det första jag såg i morse när jag började jobba var en tjej med en tygpåse från wholefoodsmarket. Tjejen hade bott i New York med sin pojkvänn många gånger, de båda är konstnärer. De skulle dit snart, och jag berättade att jag åker i maj.
Jag flög iväg och hamnade inne i NYC ett tag, såg framför mig hur jag i framtiden ska säga detsamma när folk kommer fram till mig och "ååh-ar" över min tygpåse. Att jag också bott/bor i New York.
Det kändes bra. Vad vet man om framtiden? Ingenting - visst är det spännande? Dock kan man ha en känsla för framtiden, en önskan och en dröm. Men det är viktigt att i väntan på framtiden ta vara på nuet och livet för framtiden kommer tids nog och den skapar vi genom att leva NU.
Tjejen i fråga var inte så spännande dock, väldigt kort och inte alls så öppen för att föra en längre konversation(jag som ville drömma mig bort tillsammans med henne...). Hon kändes faktiskt inte alls som en konstnärlig New Yorkare.. Kände inget äventyr.
Men det hör inte hit, och jag är säker på att hon inte menade att vara otrevlig. Kanske bara trött...
Trött på att bo i Stockholm kanske?

/ L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar