torsdag 10 mars 2011

"Alternativets dag" 10 mars 2011

Idag verkar allt ha två alternativ. Det jag bestämmer mig för, visar sig ett (eller fler) annat alternativ. Detta kallas utmaning, att försöka bestämma vad av sakerna som ska vinna kampen i Linas vardag..
Ska man tolka det på ett bra sätt? Jag tror det.

Jag tror att det är utmaningen, att lära sig vad man prioriterar. Kanske inte i längden, men vad som känns rätt just nu.
När saker krockar på minuten, en och samma tidpunkt. Då finns det bara ett svar. Och det svaret, är det jag som bestämmer. Det handlar inte om att flytta till Afrika eller bygga en båt, men det är saker som är väsentliga för mig.

Allt sker av en anledning. Är anledningen att detta sker utmaning för medvetandet?
Eftersom man måste stanna upp, planera, fundera och tänka på framtiden men samtidigt vara medveten om sitt nuvarande val.

Tack för att ni läser mina djupa, flummiga spontana tankar som jag delar med mig.
Känns skönt faktiskt.

/ L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar