torsdag 26 april 2012

Att hitta tillbaka, hitta rätt

Idag har jag lekt med tanken, jag har varit i den energi som jag önskar att jag alltid vore. Så fort jag känt negativitet omkring mig eller tänkt trista tankar har jag stannat mig själv och tänkt:
- Okej Lina, du väljer, hur vill du må?
Så har jag tänkt på saker som får mig att må bra och jag har klarat mig riktigt bra! Jag har känt känslan av hur jag mår när jag skriver något fint, känner kärlek från nära, reser till en plats jag gillar, glada människor och god mat eller dryck. 

När man jobbar bakom disk med människor som kommer för att få hjälp, är det väldigt lätt att slänga sig ut och hjälpa och ge och ge och ge och inte riktigt få tillbaka så mycket som man ger.
Vissa dagar kan kännas väldigt tomma, tunga och jobbiga. Det krävs att man har fulla fokus på sig själv samtidigt som man hjälper andra. Och det är inte värt att ha massa energitjuvar omkring sig på fritiden, det går inte. Då orkar man inte.

Det är en utmaning, men man lär sig av allt...

Efter jobbet tränade jag, och det gav mig mycket energi och jag känner hur jag leder mig själv in till den vägen jag vill befinna mig på.



Hur gör du för att hitta rätt väg?



L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar