måndag 21 februari 2011

Egentid är den viktiga tiden

Idag har jag varit ledig, ledig från jobbet där jag tjänar pengar och är anställd.
Ändå så har jag under min dag jobbat hela dagen, med mina egna projekt. Projekt som förhoppningsvis kommer ge pengar i framtiden, men som jag idag i alla fall gör av eget intresse och vilja.
Tack vare att jag har tid för egentid kan jag utvecklas och lära mig saker på egen hand inom mina intressen utan några regler. Hade jag haft ett heltidsjobb så skulle jag få lov att ägna min lediga tid åt andra saker.

Att ha en dag då man bara ägnar sig åt självstudier är väldigt viktigt, att bara göra sådant man vill och som intresserar en.

Idag har jag äntligen skaffat en ny blogg, redigerat på mitt projekt och läst vitaminer.

Har du bokat in din egentid i veckan?

/ L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar