söndag 31 juli 2011

Fräscht eller stank?

Jag fattar inte grejen med PARFYM. Det luktar kemiskt, onaturligt, syntetiskt och ofräscht. Finns några få som är OK, milda och diskreta.
Dock finns det många som är starka, påträngande, fräna och väldigt onaturliga. Jag förstår inte varför man sprutar så mycket att det lixom stinker om en?


(Fakta:)
Parfymer går rakt in i hjärnan - stör nervsystemet. Lukt är den väg vi kan påverka vårt nervsystem lättast nämligen. Att utsättas var dag för dessa kemikalier, är inte bra. Faktum är att de som har dessa parfymer på sig inte märker av dem längre utan blir snarare beroende av dem, hemskt..


Jag vill påpeka att jag tycker det är väldigt viktigt med hygien, och man ska dofta fräscht, hålla sig ren och man kan använda diverse produkter för att tvätta sig. Men, jag tycker inte det är fräscht när man stinker, stark och onaturligt.


Sorry, men blev attackerad av en parfym orkan här på morgonen.... and it's still going on. Puh..
/ L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar