tisdag 26 juni 2012

Tack för det!

träning för mig, som för säkert många andra, är inte bara något för min fysiska kropp utan för mitt inre välbefinnande. Känslan av att befinna sig i rörelse, mer än den vardagliga gång- och "lyftrörelse-momenten", är så fruktansvärt skön. Jag sjunker ned från min hjärna och är närvarande i hela min kropp och själ. Jag tar hand om varenda liten muskel, dock tar jag gärna i för mycket ibland..
Hårda träningspass som får endorfinerna och adrenalinet att skjuta i höjden, mjuka, långa, sköna yoga pass som får en att sträcka ut och varva ned samtidigt som man blir stark, jobbiga statiskt fysiskt ansträngande pass som pilates och annat. Beroende på vad jag känner för, och vad jag vill ha ut av träningen. Underbart.
Jag ska börja köra löpning igen efter ett långt uppehåll, jag ska komma i jogging-rytmen igen för att få den lunkande, meditativa och super-svettiga träningsformen igen som slimmar låren och låter hela kroppen jobba! Wiiee! Längtar tills nästa runda... Jag har hållit mig undan för ont knä och dåliga rundor ute, men jag tänker börja med tråkiga bandet, för jag måste springa nuu!!

Ibland har jag också "vilo-perioder", men går det för långt (ca två veckor..) så märker jag hur jag påverkas i sinnet, säckar ihop och (förlåt) men känner mig ful - rent ut sagt!

Jag älskar träning, kontroll, planerat och varierat.
Jag gör bara det, och jag är så glad att jag gillar det - för på köpet får man snyggare kropp och stabilare sinne PLUS att kosten blir mycket lättare att hålla i schack(man kan inte träna bra på fel kost.. det märks direkt på passet om man ätit fel..)!!

Halleluja för rörelse!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar