söndag 14 augusti 2011

I am from the world

Detta känns lite dumt att skriva, lite emot min filosofi och tro om njuta av livet.. men jag säger det ändå, så här två dagar innan jag åker till New York. - Stockholm känns mycket bättre om man låtsas att det är New York.. eller kanske Paris.. Omskakat!
Eftersom att man då ignorerar att se de människor som inte är glada, öppna, sociala, lite konstiga och sådär avslappnat trevliga. Man får lov att vara den som ler och pratar med alla, vågar sticka ut lite för att annars blir det ännu värre. Då drar man också till sig de människor som man vill ha runt om sig - eftersom de är de enda som är intressanta. 

Så länge jag bor här, kommer jag att kämpa emot den trista, neutrala och obehagligt överdrivna trend medvetenhet som finns, den rädda och osäkra Svensson. Visst är det som en catwalk ibland att gå i Stockholm, alla är snygga, men jag vill ha mer - jag vill ha stämning och livsglädje! Typ salsa.

 Jag kommer alltid, som jag alltid varit - "vara från världen" och ha min stil, mina åsikter och bara vara jag vart jag än befinner mig! Underbart.
Även fast jag ibland kanske kommer låtsas för någon minut, timme eller sekund att jag befinner mig någon annanstans..

Och med det sagt ska jag nu packa, flyttstäda lite och lyssna på bra musik innan jobbet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar