tisdag 3 maj 2011

Längsta dagen någonsin

Nu har jag laddat upp med proteinpulver, bars, kosttillskott och matlåda i kylen inför morgondagens resa som kommer att ta många timmar(eller tillräckligt för att jag ska behöva ta med matsäck:P)...

Jag vägrar att gå runt hungrig på resande fot som jag är med mina rutiner och smaklökar.. Det är så skönt att veta att man har fräscha och goda grejer med sig som jag själv har gjort eller som jag åtminstone har innehållsförteckning på. Man vet inte vad för skumt som serveras på flyget samt att det som finns tillgängligt på flygplatser är oftast inte sådär jätte härligt.


Tips på saker att ha med på resan för glada magar:

  • Holistic proteinpulver osötade, säljs i portions förpackningar för ca 9kr på välsorterade hälsobutiker. Jätte lätt att ta en påse och blanda med lite vatten när hungern sätter in.
  • Avokado, gott, mättande och smidigt tycker jag
  • Ris + linser/bönor = fullvärdigt protein, krydda lite och ha med i en burk (obs ät ganska snart).
  • Ekologiska osötade bars
  • Nötter & frön
  • tepåsar , tar ingen plats och det enda du behöver är varmt vatten + att du garanterat får din favorit!

Trevlig resa.

/ L

1 kommentar:

  1. Hi Lina, I found your card in my wallet this morning! We danced deep in bushwick, and then I wandered off to take the train at 4am. Ouch. Hope you have a good time in NYC. Maybe we'll see you again at the Abbey.

    - Steve
    steve@iworkinprogress.com

    SvaraRadera