söndag 20 januari 2013

Söndagar kommer alltid vara speciella.

Jag sitter inne vid mitt skrivbord i Paris, ute är det helt vitt. Det snöar och snöar. På det lilla torget utanför fönstret leker de franska barnen med snön, föräldrar står med sina kameror och tar kort på de vita undret och då och då passerar en fin äldre dam på väg till kyrkan med paraply (snö = vatten = paraply).

På min laptop spelas nyhetsmorgon live från TV4 huset i Stockholm och Sverige. De bakas semlor i rutan idag.
Första gången på väldigt länge känner jag en känsla av att just nu, skulle jag vilja befinna mig hos mina föräldrar i kökssoffan, blicka ut över en vit täkt skog, med en kopp varm te och en semla. Jag gillar semlor. Jag gillar söndagar. Jag tycker om söndagens nyhetsmorgon.
En liten känsla, om en liten plats på jorden, som jag skulle vilja uppleva för ett litet ögonblick och sedan återvända.

Jag befinner mig i Paris, lever drömmen. Jag ska strax gå ut i snöyran. Det är söndag, det är fotosession hela dagen till min kommande bok. Jag och mitt team har alltid kul tillsammans, vi skrattar och är kreativa. Vi njuter av mina goda recept. Efter det har jag yogaklass, yinyoga på söndagar - den lugna yogan.


Jag tror att en dag, en söndagsmorgon, kommer jag vara i TV-rutan på nyhetsmorgon och på mig kommer många andra nyhetsmorgon-älskande människor se och njuta av deras söndagsmorgon.




Ha en fantastisk söndag.
L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar